19 april 2017
Je neemt deel aan een van de vele aangeboden webinars. Sommige tips ken je al en een enkele tip nog niet. De tip die je niet kent is mooi meegenomen en pas je dan ook toe.
Je noteert tijdens het webinar ook voorbeelden van websites van con-collega’s om na te gaan hoe zij succesvol hun business uitoefenen. Later bezoek je deze sites. Stiekem hoop je dat je hier aantreft wat jij ook doet. Actieve vraagstelling, mooi beeld en een goede indeling. Je leest aandachtig, zoekt bevestiging en je pikt de punten eruit die jij nog niet toepast. En past deze toe op jouw site.
En dan na veel uren onderzoek? Goed bezig? Of bekruipt je het gevoel: “ik ben blij met deze tips, maar hoe moet ik al deze tips nu doorvoeren?” De kast met adviezen en tips was al vol en nu zijn er nog meer bijgekomen. Is dit het eindresultaat dat je wilt?
De tips toepassen is prima. Maar wat je wilt in jouw communicatie en site is jou zijn. Je wilt daarmee jouw publiek raken.
Om jouw publiek goed te raken, ligt het antwoord verscholen om eerst jouw merk DNA te formuleren. Om er voor jezelf achter te komen hoe jouw DNA eruit ziet, stel je jezelf een aantal vragen.
Om je op weg te helpen geef ik je het volgende voorbeeld.
Op de site zou je hier een tekst van de volgende strekking kunnen vinden:
‘Mijn senioriteit door jarenlange ervaring in de interieur branche zet ik met veel passie in voor start-ups die in deze branche hun product succesvol in de markt willen zetten.’
Verrassend genoeg kwam tijdens het toepassen van bovengenoemde techniek bij Willem het volgende naar voren:
Nu staat op de site van Willem de volgende tekst:
‘Graag help ik ambitieuze mensen die creatieve ideeën op interieurgebied hebben. Ik koppel mensen en bedrijven binnen de interieur branche. Jonge ideeën krijgen zo een kans om onze leefomgeving organisch en duurzaam in beweging te houden en ons iedere keer weer te verrassen.’
Optie 2 is waar Willem in de kern voor staat. Dat is zijn passie en daar worden Willem en zijn klanten blij van. Dat is zijn pure authenticiteit waarin hij het onderscheid maakt.
Door eerst de gedachte achter de gedachte te vertalen en te omschrijven welk gevoel dit oplevert, weet Willem zijn publiek te raken.
Voordat je dus in het oerwoud van aangeboden webinars en sites belandt is het raadzaam om eerst aandacht te geven aan de formulering van je merk DNA. Daarna kan je gerichter keuzes maken wat je wel of niet wilt volgen.
In een volgende publicatie komt vraag 2 aan de orde. Wil je hier niet op wachten en nu al weten hoe jij dit kan aanpakken?
Lees meer op onze site of neem contact met ons op.